طرح بررسی چالش های موجود در فرایند انجام پایان نامه در مرکز تحقیق و توسعه سیاست های دانشگاه به اتمام رسید.
چگونگی سیر پایاننامه نه تنها بر میزان یادگیری دانشجو و توانمندی وی در انجام و آموزش پژوهش اثرگذار است، بلکه موجبات علاقمندی و افزایش تعداد پژوهشگران را فراهم میسازد.
پایاننامه یکی از گامهای آشنایی دانشجویان با پژوهش است. از آن روی که ارتقای کیفیت آموزش و پژوهش، از مهمترین چالشهایی است که سیستمهای دانشگاهی همواره با آن درگیر بودهاند و چگونگی سیر پایاننامه نه تنها بر میزان یادگیری دانشجو و توانمندی وی در انجام و آموزش پژوهش اثرگذار است، بلکه موجبات علاقمندی و افزایش تعداد پژوهشگران را فراهم میسازد، بنابراین پژوهشی در راستای "بررسی چالشهای موجود در فرایند انجام پایاننامه" در مرکز تحقیق و توسعه سیاستهای دانشگاه علوم پزشکی تهران" به منظور یافتن چالشها در حوزههای زیر ساختارها (مالی و اعتباربخشی تجهیزات، منابع)، سرپرستی (استاد راهنما)، ارتقا مهارتها، جو علمی، اهداف و استانداردها و ارزیابی پایاننامه انجام گردید. این مطالعه در دو فاز کیفی و کمی و با استفاده از پرسشنامههای استاندارد انجام گرفت.
یافتههای این مطالعه حوزههای نیازمند مداخله از دیدگاه اساتید و دانشجویان را مشخص نمود که بر اساس آنها راهکارهایی در جهت ارتقای سطح ارائه این فرایند تهیه شد.
یافتههای این مطالعه حوزههای زیرساختار، سرپرستی و ارتقای مهارتها را نیازمند توجه بیشتر از دیدگاه اساتید و دانشجویان نشان داد و بر اساس آنها راهکارهایی در جهت ارتقای سطح ارائه این فرایند تهیه شد.
ارسال به دوستان